Liitmismäng

Koostada liitmismängu mängiv arvutiprogramm.

Mängus määratakse kindlaks kaks arvu M ja N. Seejuures M > N. Mängijad peavad hakkama kordamööda liitma ühisesse summasse arve, mis on väiksemad kui alguses valitud väiksem arv N. Võidab see mängija, kes oma viimase liitmisega jõuab suurema arvuni M.

Ülesanne

  1. Koostada programm, mis võimaldaks antud mängu arvuti peal mängida.
  2. Programmi käivitamisel tuleb sisestada M ja N ning määrata, kes (kas masin või inimene) mängu alustab.
  3. Mängu käigus peab ekraanile olema kuvatud:
    • Summaarne punktide arv antud hetkel.
    • Punktisumma, milleni mängitakse.
    • Arvud, mida võib oma käikudeks kasutada.
    • Arvuti viimane käik.
  4. Mängu lõppedes tuleb väljastada info võitja kohta.
  5. Programm peab sisaldama sisendandmete kontrolli ja elementaarset veatöötlust (veateade, kui käiku ei ole sisestatud, kuid mängujärge püütakse üle anda, kui sisestatud on lubamatu käik jne.)